Wednesday, May 9, 2012

(58) Perutusan Rasmi

Selamat menonton dan mengubat rindu di hati.
video ini untuk pengunjung chepokpok sahaja. Diminta jangan "SHARE" di laman lain.
Yang Benar,
Cik Tuan Tanah



77 comments:

Kakwe said...

YEAY!!!!!

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH... SYUKUR YA ALLAH DI ATAS NIKMAT MU. TERIMA KASIH WACHEDA, DEKNA DAN KTG DI SANA. DENGAN ADANYA RAKAMAN VIDEO KLIP INI, DAPAT JUGA LAH MELEPASKAN RINDU YANG DAH SEMAKIN TAK TERTANGGUNG INI. GEMBIRA DAN BERSYUKUR BILA MANA DAPAT MELIHAT KEADAAN SEBENAR TG ( DENGAN WAJAH BERSERI-SERI, KELIHATAN SIHAT CERIA WALAUPUN JELAS NAMPAK KEHILANGAN BERAT BADAN ) NAMUN, BERSYUKUR YANG TERAMAT SANGAT KERANA TG DALAM KEADAAN SIHAT WALAFIAT. TAK SABAR RASANYA UNTUK BERHADAPAN DENGAN TG UNTUK BERSALAMAN DAN MENCIUM TANGAN BELIAU.

HJ SUFRI

kakcik said...

Syukur Alhamdulillah. Walaupun saya mungkin tak dapat bertemu dengan TGUH, saya tetap doakan semoga Allah SWT memelihara perjalan TGUH sekeluarga. Amin.

hjkhalil ahmad said...

Waalaikumsalam Tuan Guru Ustas Haron Din...
Syukur alhamdulillah dengan izin Allah s.w.t. Tuan Guru dapat berucap dengan wajahnya sekali kita dapat lihat, semalam hanya suaranya yang kita dengar... setakat ini saya telah memutar ucapan Tuan Guru yang terbaru dah 4X... Insyaalah kami akan mematuhi arahan Tuan Guru agar tidak ke KLIA.. kalau nak diikutkan hai... pagi-pagi lagi dah nak pergi tunggu Tuan Guru... Insyaalah kami akan tunggu di perkarangan rumah Tuan Guru... kebenaran itu pun sudah memadai dari tak dapat jumpa langsung.... semoga Tuan Guru dan ahli keluarga serta rombongannya selamat kembali ke tanahair dengan selamat... dan sihat walafiat... aminnn...

hjkhalil

abdquddoos said...

Subhanallah..Tabrakallah..Syukran Jazilan...semuga TGUH & KTG cepat sembuh & dipermudahkan semua urusan...amin Ya Robbal'alamin..!

naning56 said...

Tidak tau kenapa begitu sebak diriku pabila mendengar dan menatap wajah TGUH yg kami sayangi. Apatah lagi TGUH sdri mamaklum akan kembalinya ke bumi Malaysia tidak lama lagi. Hanya ucapan dan doa kesyukuran kepada yg maha esa kerana doa kami agar TGUH diberi kekuatan utk menempuhi ranjau2 dunia ini d rahmati. Alhamdulilah.

naning56 said...

Tidak tau kenapa begitu sebak diriku pabila mendengar dan menatap wajah TGUH yg kami sayangi. Apatah lagi TGUH sdri mamaklum akan kembalinya ke bumi Malaysia tidak lama lagi. Hanya ucapan dan doa kesyukuran kepada yg maha esa kerana doa kami agar TGUH diberi kekuatan utk menempuhi ranjau2 dunia ini d rahmati. Alhamdulilah.

Hj Dzulb, DSSabah said...

wa'alaykum assalaam wa rahmatullaahi wa barakaatuh ustaz.

Alhamdulillaah, segala puji-pujian kepada MU dan kesyukuran kami kepada MU ya ALLAH...

O ALLAH, perlihara lah guru kami dan seisi keluarganya... amiin ya ALLAH

ardzulna said...

Allahuakbar ! Alhamdulillah , Semoga Tuan Guru Hj Haron Din sentiasa dilimpahi kasih sayang serta kesihatan yang baik . Dan semoga Tuan Guru terus dapat memimpin Umat Islam melalui jamaah Islam serta dan berbaki kepada umat melalui Darul Shifa...amin
From : https://www.facebook.com/zulkifli.h.mohammad

fadilah said...

salam kami warga darussalam rasa amat terharu bila dgr TGUh dah boleh balik. Syukur..dapat tatap wajah yang di rindu...dari mama fadihlah n darussalam.

Anonymous said...

...wa'alaikum mussalam TGUHD

ALHAMDULILLAH.....ALHAMDULILLAH.....ALHAMDULILLAH!!

segala pujian kehadrat Allah swt yang telah mengizinkan.....

Abd Aziz
Melaka

Mehdi Zain said...

Yahu!!!!

Best best!!!

Suka sangat

Mehdi Zain said...

Waalaikumussalam.....

Mahat said...

ALLAHU AKBAR..ALLAHU AKBAR...ALLAHU AKBAR
ALHAMDULILLAH THUMMA ALHAMDULILLAH THUMMA ALHAMDULILLAH...Segala pujian dan syukur hanya selayaknya kepadaMU Ya Allah yang telah mengurniakan kesembuhan dan kesihatan kepada Tuan Guru kami. Semoga beliau kekal dalam kesihatan dan ke'afiatan.

Tuan Guru, dikesempatan yang terakhir ini saya sekeluarga memohon doa agar segala-galanya akan berjalan dengan lancar sehingga tibanya Tuan Guru dan keluarga di Bangi, dan saya amat2 berharap agar Tuan Guru dapat mendoakan kesejahteraan dan keberkatan untuk saya sekeluarga jua, kesembuhan untuk anak dan isteri saya, kerahmatan dan kasih sayang dari Allah untuk kita semua. Amat-amat berharap agar Tuan Guru sembuh dan mendoakan saya.

Tergenang air mata ini dapat melihat dan mendengar suara Tuan Guru...

Taufek said...

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. thumma Alhamdulillah..

Terima kasih ya ALLAH.. Kau makbulkan munajat kami yang mengharapkan kesembuhan Tuan Guru yang amat kami kasihi..

Semoga TG kami terus diberikan nikmat kesihatan yang berpanjangan, dalam memandu kami yg dahagakan bimbingan dan tunjuk ajarnya..

Ingin sangat berjumpa dengan Tuan Guru, namun seakan-akan tidak tercapai dek kerana kekangan jarak dan batasan masa..

Semoga keingin tersebut dipermudahkan oleh ALLAH.. Wallahu a'lam..

Fauzan said...

Alhamdulillah. semoga perjalanan pulang juga akan dipermudahkan. Insa'Allah...

Badrul Haliza said...

Alhamdulillah.. kami mendoakan semoga Allah yang sentiasa menjadi teman perjalanan akan menyelamatkan dan memudahkan semua urusan.. Alhamdulillah..

Jamal Din said...

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Allah SWT. Dia yang Maha Mendengar. Dia yang Maha Memperkenankan Permohonan. Dia yang Maha Berkuasa di atas segala-galanya...

Amat gembira dengan berita ini. Semoga TGUH dan seluruh KTG dipermudahkan segala urusan dan dipelihara di sepanjang perjalanan. Kami semua amat menantikan kepulangan.

Ramai yang merindu dendam. Tapi batas2 perlu dipelihara, agar tidak memudaratkan TGUH dan keluarga. Sekadar peringatan buat diriku juga. Insya'Allah kita akan kembali bersama TGUH yang amat kita sayangi, lagi dihormati.

Mr feckry said...

Segala puji bagi Allah..

Hanya Allah saja tahu perasaan hati kami yang gembira mendengar ucapan TGUH. Kami doakan semoga Allah sempurnakan perjalanan TGUH bersama keluarga ke tanahair.

Terima kasih kepada pengendali blog ini, kerna pengorbanan anda sangat besar. Hanya Allah yang mampu membalas.

Semoga persahabatan ini dirahmati oleh Allah.

mrfeckry DS Caw melaka

Azhar said...

Ayak mata ku menitis.......

Cr Hairul said...

Barakallahu fik..

Cr Hairul said...

Alhamdulillah.. Thummal Alhamdulillah.. Thummal Alhamdulillah..

Tuan Guru nak balik!

Nada said...

Alhamdulillah, semoga perjalanan balik ke tanah air selamat semuanya. Insyaallah, amin :)

Hilmi Jaafar Ds Labuan said...

Alhamdulillah....terubat rindu...semoga perjalanan pulang TGUH dipermudahkan oleh Allah...semoga bertambah sihat dan ceria...Amin ya Rabb..

Anonymous said...

selamat pulang tuan guru.
smoga dipermudahkan perjalanan dan kesihatan berpanjangan.
otsukaresamadeshta kepada KTG.
Alhamdulillah......

kristi

alwahabi said...

Alhamdulillah,
Thohuran Insya Allah.
Kuching, Sarawak.

Anonymous said...

mmmmm

Anonymous said...

Alhamdulillah, selamat kembali TGUH ke Msia. insyaAllah...Takbir!!!
Yazid BBST

Anonymous said...

Selamat pulang ke tanahair TGUH dan KTG.
Semenjak blog ini boleh dicapai, setiap hari kami melayarinya.Useha gigih,kerja cemerlang serta tak pernah kenal penat dan putus asa penulis ( che pok pok )membawa kami semua dekat dengan San Francisco. Bait-bait yg digunakan amat terkesan bagi yang membaca.Gambar yang di papar menceritakan segalanya.Apa yg che pok pok rasa..dapat kami rasakan sekali..sudah pasti kami merindui dan ternanti-nanti tulisan seterusnya...Semoga Allah memberi yang terbaik utk TGUH,KTG dan che pok pok.Selamat pulang.

Jazimin said...

Syukur Alhamdulillah...

tengah terbayang2 suasana menyambut ustaz petang sabtu nih..perawat,pelajar2 dan 200 pesakit yang nak mendapat rawatan...huhuuu...nak kena datang awal2 ni supaya ada parking...

~ nora said...

:)
:)
:)

hazwani karim said...

alhamdulillah....alhamdulillah.....

syukur pada allah....

have a safe journey ya our beloved TGHD and family...

SEMOGA ALLAH S.W.T terus bri kesihatan berpanjangan pada TGHD......amin ya rabbal alamin.....ALHAMDULILLAH

Islamiah Abdullah said...

Alhamdullilah..

Nora Zainal said...

Alhamdulillah...
Sebak rasa dgr ucapan & dpt menatap wajah Tuan Guru yg
dikasihi.Harapan sy agar kita semua dpt memberi ruang yg
secukupnya utk TGUH & KTG mendapatkan rehat yg panjang
setelah perjalanan yg memakan masa sgt lama.
Semoga TGUH dpt terus menabur jasa buat agama tercinta
& terus mendidik kami yg kehausan ilmu.
Allahuakbar!!

Masrifah Mastor said...

ALHAMDULILLAHIROBBIL'ALAMIIN.....
ALLAHUAKBAR!ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!
SUBHANALLAH LAAILAAHAILLALLAAH
Sebanyak-banyak Selawat dan salam buat Rasul junjungan Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga baginda.

Setinggi-tinggi kesyukuran dan kegembiraan dengan limpahan rahmat yang tidak terkira dari ALLAH yang Maha Agung, Maha Besar,Maha Menghendaki ,Maha Memakbulkan doa dan yang memiliki segala nama dan segala sifat kesempurnaan.

Semoga TGUH terus sihat berpanjangan,terus pulih,terus sembuh,bersemangat waja,bertenaga,diberi kekuatan fizikal dan spiritual yang jitu,panjang umur,murah rezeki,ceria,gembira dan bahagia.Semoga selamat semua, dipermudahkan,dilancarkan,dipercepatkan segala urusan dan diselesaikan segala masalah.Begitu juga dengan isteri TGUH dan semua KTG.
Kami semua di Malaysia mengalu-alukan kepulangan dengan penuh kesyukuran,kegembiraan dan iringan doa keselamatan, kebaikan serta kesejahteraan untuk semua individu dalam keadaan apa sekalipun,walau di mana jua berada samaada di SFO,di perjalanan, setelah kembali ke Bangi dan apa-apa jua urusan dan tugas dalam aspek kehidupan selepas ini dan seterusnya. Mudah-mudahan kita semua mendapat rahmat dan keredhaan ALLAH SWT serta keselamatan dan kejayaan didunia akhirat. ..Ameen...Ameen....Allahumma Ameen....

ASSALAMU'ALAIKUMWAROHMATULLOHIWABAROKATUH
Salam dari kami Masrifah Mastor,Yusoff Khalid Likin,anak-anak dan keluarga.

amad bangi, korea said...

Alhamdulillah...semua dah selamat...Selamat pulang TGUH & KTG....kami menanti kepulangan TGUH & KTG.....sebelum subuh 12hb tu lagi kami dah tunggu kat jalan 1/7D...

TAKBIR..Allahuakbar....
TAKBIR..Allahuakbar..
TAKBIR..Allahuakbar..

Rozy said...

Alhamdulillah
Semuga semuanya di bawah perlindungan Allah SWT.

Najmi Haron, Civic Mustang, CA said...

Note to amad, pendekar mustar :

Mad, tolong sapu sampah kat jalan 1/7D tu......make sure clear.

mohd fakhri aris bin muhammad ghazi said...

Alhamdulillah....Allahuakbar!

rahimi albarlisi... said...

Allahumma 'afina fi badanina...Allahumma 'afina fi sam'ina...Allahumma 'afina fi basorina...ameeen

Wherever you go, whatever you do
I will be right here, waiting for you
Whatever it takes, or how my heart breaks
I will be right here waiting for you...

Nora Zainal said...

Salam....
pagi ini pd pkl 6.40am anak seorang perawat Darussyifa
-Nusaibah Nabihah bt Rahimah (8 bulan) telah dijemput Illahi
kerana komplikasi jantung & bengkak hati di hospital Serdang.
Mohon doa & sedekah al-fatihah dpd saudara-saudari
sekalian.
(p/s: bapanya perawat Darussyifa)

HASBI DAN WARGA DS SEREMBAN said...

Assalamualaikum,kami mendoakan KTG selamat sampai dengan selamat di tanah air.Terima kasih yang teramat sangat kepada tuan guru kerana memberi raunag dan peluang untuk kami menyambut di Darussyifa walaupun TGUH telah menempuh perjalanan yang cukup jauh.Sifat inilah yang menjadikan saya lebih menghargai,menyayangi,menyanjungi dan menghormati TGUH.Terima kasih!Terima kasih!terima kasih!Semoga rindu ni terlerai pada sabtu nanti.

Syima's CNC said...

Alhamdulillah.....saya mendoakan semoga TGUH dan rombongan akan selamat tiba di Malaysia.. Semoga Allah permudahkan segala urusan untuk kembali ke Malaysia, insya Allah.

amad bangi, Swift Turbo, 3.0 said...

mimie, civic Musang:

Aku bentang karpet merah lagi...siap ada paluan kompang...dihiasi dengan pintu gerbang buatan eropah...serta banner dengan tulisan Besar
"Selamat Pulang Ke Tanah Air"

Tulisan kecik di bawah tulisan besar tu akan tertulis:


"T-shirt yang aku order ada ke tak?"

azwan aka komeng said...

Alhamdulillah!!Allahuakbar!!

Najmi Haron, Civic, MY said...

Yo lah mad.....walaupon kutahu ko nyer pintu gerbang made in china. Tshirt ko nanti aku antar inbois ye mat....

wache'da said...

Addehhh..tepek jugaaakk..

Noraishah said...

syukur alhamdulillah....
Akhirnya penantian berakhir.
perjuangan akan kita teruskan (tapi pastikan TGHUD sampai di tanah air kena rehat dulu atau yg terbaiknya disembunyikan lagi huhuhu....)
islam dan hijau.....
Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar
Islam itu benar dan hijau pelengkapnya.

saya akur dan harap yg lain juga kena akur atas permintaan TGUHD....dan sepanjang saya mengikuti blog ini ingin saya memohon ampun maaf kepada TGUHD dan KTG sekiranya tulisan ada yg terlebih dan tersalah atau tersasul dan pada sahabat yg berada di sini juga saya memohon ampun sekiranya coretan saya adakalanya "terover"....maafkan saya.saya juga insan biasa melakukan kesilapan tapi insyallah dgn bantuan Allah saya akan perbaiki kelemahan dan kekurangan.harapan saya ukhwah ini satu perjalanan kita bersama.......salam ukwah yg berpanjangan......

Tuan Tanah said...

Video terpaksa dihentikan atas sebab - sebab keselamatan dan kemakmuran. Saya yang bertanggungjawab. "violation of privacy" telah berlaku.
-hana haron-

mohd fakhri aris bin muhammad ghazi said...

fuh...nasib baik dah sempat tengok video tu..ada jugak yg tak faham2 lagi sampai ada 'violation of privacy"....

Mek ros said...

Salam...
Laa..
Patutla x leh nak bukak dah..
Br nak tunjuk mak sri..
Jenuh dok tanye fathi cmnr, pasai pg td dapat
Yes boss...Arahan diterima
Tx

farah hayana said...

selamat kembali ke tanah air...buat Pak Lang, Mak Lang, Wacheda, Walin, Bandi, Mimi n Dekna..
Alhamdulillah....syukur alhamdulillah...Allah perkenankan doa2 dan hajat2 kita semua....semoga perjalanan kalian semua selamat sampai ke destinasi....Insya Allah...
tak sabar rasanya nak bertemu life dengan Pak Lang dan mendengar cerita2 SFO....
salam dari bumi SP...

Musliza said...

Assalamualaikum....Alhamdulillah sempat tgk video....
Dan Alhamdulillah kerana TGUH akan pulang ke Bandar Baru Bangi sooon....insyaAllah kami akan menyambut kepulangan kalian...
Semoga segala urusan pulang dipermudahkan Allah....

*nampak sangat TG susut*

Taufik Bertam said...

Syukur alhamdulillah TGUH selamat melalui segala rintangan. Kepulangan membawa seribu kejayaan.

Mehdi Zain said...

Beberapa ketika lagi, KTG akan berangkat pulang ke tanah air....

Semoga semua urusan akan dipermudahkan Allah...disegerakan semua Hal....diselamatkan dari segala dugaan

Buat Wacheda..... I'm gonna missed each and every word in this blog.... may Allah give you strength to write some more....and my work here doneded (past tense utk done)...

if you come across Maker Zain in the airport, tell him.... I'm here waiting for KTG in BBB..Insya Allah.... Insya Allah...

ibnualbakri al-selanjuri said...

terasa sayu dan sebak sekali mendengar ucapan dari tuan guru yang kami sayangi. Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Allah. Tuan Guru sudah semakin pulih. Selamat pulang ke tanah air... Takbir... Allahu Akbar!!!

Din said...

Tshirt aku pon jgn lupa...kahkahkah..

Azrin Naim said...

Tak sempat tengok video. Its ok. Selamat berangkat pulang kontinjen TGUH. Robbi yassir wala tuassir.

KAK DAH PERLIS said...

SELAMAT BERANGKAT PULANG KEPADA SEMUA AHLI KONTINJEN SEMOGA SEMUANYA DIPERMUDAHKAN ALLAH AMIN.
WA TIMAH ,MAK NJANG DAN AHLI KELUARGA LAIN DAH BERTOLAK DAH SAMPAI UNTUK BERTEMU PAK LANG DAN SEMUA AHLI KONTINJEN INSYA ALLAH PAK LANG DAPAT MENJAMAH MAKANAN KEGEMARANNYA SEPERTI YANG DIPESANNYA.TERIMA KASIH MAK LANG,KAK HUDA DAN SEMUA KONTINJEN YANG TAK JEMU MENGHANTAR BERITA HINGGA KAMI DAPAT IKUTINYA DENGAN PENUH PERASAAN DAN KADANG KALA SEBAK.WALAUPUN JAUH TETAPI KELUARGA KITA TETAP BERSATU DALAM KASIH SAYANG DAN DEKAT DIHATI .SALAM BUAT SEMUA.
KAK DAH PERLIS

sham2009 said...

Alhamdulillah dan selamat pulang ke tanah air..semoga perjalanan TGUH dan kontingen KTG beroleh keselamatan dan kemudahan..Amin Ya Rabbal a'lamin

Mehdi Zain said...
This comment has been removed by the author.
Mehdi Zain said...

Alhamdulillah...dah transit...sat lagi another departure...

KUL is ready for KTG's arrival!...

Semoga cepat sampai...

Mehdi Zain said...

http://flightaware.com/live/flight/UAE408

Mehdi Zain said...

On d way...! Yeay!!

Anonymous said...

Syukurlah TGUH & KTG, dah blh kembali ke tanah air semuga d permudahkan semua urusan oleh allah.

shahadahkampar perak said...

Assalammualaikum.Syukur alhamdullillah TGUHD selamat kembali ke tanah air.Bila agaknya saya sekeluarga dapat berjumpa dgn TGUHD. Rasa xsabar nak jumpa bersalam & berkucup tangan TGUHD dan tertanya khabar? Terima kasih

Noraishah said...

Rindu pada suasana di sini..... apa pun syukur alhamdulillah segalanya berjalan dalam perancangan Allah.

Anonymous said...

salam buat TGUH dan crew..syukur semuanya dah selamat sampai.. insyaAllah 18 mei ni sy akan berangkat ke mekah bawa jemaah tuk kali ke 2 thn ni saya akan doakan TGUH cepat sembuh tak perlu 3 bln tuk berbakti..beruntung nya kami petang tu dapat cerita xlusiff..ramai yg jeles nak tau....cencored..buat kontijen...tuan2 semua,,the best,,cuma ptg tu anak sy tkjut wacheda,,naik suara...dia tk fhm 9thn,,pa knpa...ustaz kan sakit..nnti dia tkjut...syg dia kt TGUH..idola ops cakap yahudi tu,,,mentor,,,semoga dia jadi mcm TGUH dia rindu myk wangi ust,,misbah..khairul kntrktor kecillllllbbb

Noraishah said...

Di mana pun TGUHD berada.....doa kami sentiasa mengiringi insan teristimewa kurniaan illahi.Apa pun kami harap TGUHD rehat secukupnya dan keluar semula sbg pejuang islam murni.Insyallah.Salam utk TGUHD dan KTG.

Yusoff Bachek said...

Alhamdulillah. Semoga Allah segerakan kesembuhan buat TGUHD yang mat dikasihi.

Umm 'Umar said...

Alaa...

Tak boleh buka la TT (T_____T)
Nak tengok juga perutusan Dr. Haron Din..

Puteri Zuhair @ Juju said...

Alhamdu Lillah...

Sulaimi Abidin said...

Alhamdulillah, selamat pulang toklang ke tanah air. Syukur padaNya yang melancarkan segala urusan hambaNya. =)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Tuan Tanah said...

terima kasih anonymous. so touched. AGAIN, nama nya tiada ya?.. nak menegur ini bukan caranya dan salurannya.. ini blog orang lain, yang kena orang lain. thanks again

anmahiran said...

macam mana nak tengok video ini wahai tuan tanah, teringin nak tengok tapi saya takde permission...

Noraishah said...

tak sabar nak tunggu lepas raya....mudah2an TGUHD bertambah-tambah sihat dan sihat selamanya.amin

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space