Monday, May 7, 2012

(56) Salam dari perantauan...

Buat adik beradik besarku di tanahair dan di mana jua kalian berada...


Salam TGUH.....
 

68 comments:

Kakwe said...

Baba!!!!

eddie said...

seronoknya dapat dengar suara Tuan Guru..

Kakwe said...

Allahu Akbar!!!!!!

abdquddoos said...

Alhamdulillah...Subhanallah...Tabarakallah...
Syukran Jazilan...Tqtqtqtqtq,..!!!

Semuga TGUH cepat sembuh & dan semua KTG..amin Ya Robbal 'alamin

eddie said...

Allahhuakbar..

Mehdi Zain said...

Alamak!. Kena tukar browser ..

mohd fakhri aris bin muhammad ghazi said...

alhamdulillah...gembira dapat dengar suara TGUH. semoga bertambah cepat sembuh dan dapat berjumpa TGUH dalam masa yang terdekat (certified fit to fly very2 soon, insyaAllah).
Allahuakbar!

Mehdi Zain said...

AllahuAkbar!!!!!

Jazimin said...

Syukur,Alhamdulillah...

online punya proses..mula2 rakaman suara,lepas ni rakaman video pulak...Insya'Allah..

Cr Hairul said...

Allahu Akhbar! rindu mendengar nasihat dpd tuan guru..

Abu Nasih said...

SubhanAllah, Allahu akbar. Walau sedikit dan ringkas namun padat dengan makna dan cukup istimewa.

Alhamdulillah. Semoga TGUH dan KTG sentiasa dalam rahmat dan redhanya jua.

Diiringi dengan doa penuh setia.

Anonymous said...

AllahuAkbar, AllahuAkbar, AllahuAkbar...
Alhamdulillah, Thumma Alhamdulillah...

Syukur dan pujian kehadirat Allah kerana mengizinkan kami mendengar suara TG yang kami sayangi dan rindui. Walaupun cuma rakaman suara, itu sudah cukup untuk 'merawat' kerinduan kami yang amat sangat kepada TG kami. Terima kasih WCD, Dekna dan KTG di sana... Mama apa khabar disana? semoga sentiasa sihat, riang gembira bersama TG serta KTG. Semoga Allah akan mengurniakan kesembuhan sepenuhnya kepada Tuan Guru dan kami akan mendengar berita gembira esok iaitu setelah sesi review dengan Dr.Alan / Robin di adakan. Semoga tahap kesihatan TG kini di tahap maksima yang akan memuaskan hati pakar-pakar disana dan seterusnya memberikan kebenaran kepada TG untuk pulang ke tanahair.


[ Sudah lebih 5x memainkan rakaman suara TG..masih belum puas-puas lagi ]


Hj Sufri
DSR

Anonymous said...

terharu dgr TGHU berckp..sedih ...tapi alhamdulilah..kembali sehat..suka nya. dapat lah tgk TGUH nanti bila balik. buat masa ni tgk gambar nya saja..itu pun dah cukup bagus..doa dari kami muga TGUH cepat sembuh..sampaikan salam dari saya mama fadilah dan ust ismail kamus serta warga darussalam...hari hari kami tgk blog chepokpok..nak tahu perkembangan TGUH.Tq chepokpok bagi kami peluang menziarahi TGUH walapun dalam siber

kakcik said...

AllahhuAkbar...

Sebak saya mendengar suara TGUH.

ABDY said...

Salam semua, TGUH dan ahli keluarga,

Audio 5: 22 minit terasa amat singkat. Ini suatu anugerah Allah memandangkan kes serupa ini memberi cabaran besar kpd pakar jantung terbaik dunia, kehadiran TGUH menjadi tetamu hospital tesebut merupakan anugerah yg tidak ternilai dan sumbangan yg berharga buat dunia perubatan jantung. Keajaiban ini tentunya jarang ditemui pada zaman ini. Allah Yasyfiik.

AY (R & D)

sanusi said...

Allahu Akbar!!!

hjkhalil ahmad said...

Assalamualaikum TGUHD dan Keluarga...
Allahu Akhbar....Allahu Akhbar...Allahu Akhbar..
Syukur Alhamdulillah kami telah dapat mendengar suara Tuan Guru... sayup-sayup..kedengaran.. begitu sahdu suara Tuan Guru.. Sifat seorang Tuan Guru... Sakit perlu dirawat.. kesakitan adalah suatu keindahan dari Allah.. semoga Allah s.w.t. mempermudahkan seterusnya semua proses rawatan pemulihan Tuan Guru berjalan dengan baik.... Aminnn..

hjkhalil

Mohd Kamil ( pelajar Darussyifa Melaka) said...

Allahu Akbar. Alhamdulillah penantian selama dua hari berbaloi apabila dapat mendengar suara TGUH. Sayang TGUH. Semoga cepat sembuh

Kohar said...

Alhamdulillah !!! Allahhuakbar !!! Kami semua menanti kepulangan Pak Ngah & KTG ke tanah air.....kalau buleh lajak teruih mai Pergheleh.

Mr feckry said...

Assalamualaikum..

Antara perkara yang amat besar kurniaan dari Allah .

Apa bila kta berdoa, doa itu dimakbulkan,

Apabila kita tidak berdoa, Allah tetap memberi kenikmatan,

Apabila kita mohon keampunan, Allah terima,

Apabila kita tak mohon keampunan Allah sentiasa ampunkan dosa kita.

Alhamdulillah, Allah makbulkan permintaan kami untuk dengar suara yang amat kami rindui.

Terima kasih TGUH, kerana sudi merakamkan ucapan yang kami yakin, pasti membuat semua ahli DS gembira.

Kami juga nak ucapkan pada terima kasih pada tak terhingga, keran TGUH telah mengajar kami akan satu ilmu yang sangat berharga.TGUH didik kami akan erti pengaduan pada Allah. Dan ini kami lakukan untuk TGUH. Alhamdulillah, Allah terima doa kita.

Kami amat harap sangat, posting2 di san francisco ini yang penghabisan kalinya. Semoga selepas ini Allah pelihara kesihatan TGUH dan tak perlu hadapi pembedahan seperti ini. Kami akui, dengan blog ini kami rasa amat rapat dengan TGUH, (kalau kat malaysia , jujur kami amat 'segan ' dengan TGUH.)Tapi cukuplah , tak sanggup lihat TGUH dalam keadaan ini lagi. Tak mengapa kalau di Malaysia kami cuma mampu bersalam dengan TGUH, tapi kami tahu yang TGUH sihat sentiasa.

TGUH, hari ini, kami nak menyatakan yang kami sayang pada TGUH. Ilmu, tunjuk ajar, pengalaman bersama TGUH, pada kami amat berharga.Semoga Allah pelihara kesihatan TGUH dan keluarga. Kami akan sentiasa doakan kesejahteraan TGUH pada Allah.

Sekian

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

mama hulaif said...

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!....ya Allah tidak terhitung nikmatMU ke atas kami hamba2 MU ini...moga baba terus di panjangkan usia dlm keberkatan agar kami semua dapat menumpang sedikit rahmat yg ALLAH kurniakan buat insan istimewa seperti baba...

Normala Sam said...

SubhanALLAH..MasyaALLAH..ALLAHUAKBAR!

Keajaiban yang kita semua harap-harapkan telah benar-benar berlaku ke atas seorang insan mulia, pilihan ALLAH SWT. Suara inilah yang kami nanti-nantikan. Seolah-olah TGUH benar-benar sihat dan tidak pernah menjalani major operation. Suara yang sama kedengaran seperti di Kuliah Perubatan Darussyifa' dan di mana-mana kuliah TGUH atau pun di Youtube.

Semoga ALLAH terus memanjangkan usia TGUH dan memberi kesihatan yang cukup sempurna kepada beliau, semoga kami dapat menumpang rahmatMu yang ALLAH!

Saya juga yakin, insyaALLAH TGUH dan ahli-ahli keluarga akan fly back to Malaysia dalam masa terdekat ini. Amin Ya Rabb!

rahimi albarlisi... said...

.....الله أكبر الله أكبر الله أكبر .....

..Siru 'ala barakatiLlah..

Unknown said...

ALLAHUAKBAR..

CT said...

Allahuakbar.......

sedih n gumbira dpt dgr suara TG.dh sebln lebih x

dgr.jdlh dlm masa 5 minit....

ishak3348 said...

Takbir..Allahuakbar

Nizam SG1229 said...

Alhamdulillah terubat rindu seketika bila mendengar suara TGUH yg penuh dgn nasihat dan prinsip sbg seorg muslim. Syukur kpd alah yg TGUH telah byk sembuh

hazwani karim said...

SUBHANALLAH....MASYAALLAH....

suara TGHD yang sihat dan amat-amat menggembirakan...para pendengar video ini....ALHAMDULILLAH..

didoakan semoga ALLAH S.W.T terus merahmati TGHD sekeluarga ......dan dikurniakan kesihatan berpanjangan.....AMIN YA RABB!

Anonymous said...

murad & femili alhamdullah seronok dpt dgr suara TGUH....bila nak balik tu???

Jamal Din said...

Allahu Akbar!

Alhamdulillah. Seronok sungguh dapat dengar suara Tuan Guru. Walaupun sekejap, tetap menyentuh perasaan. Subhanallah...

Semoga appointment esok juga memberi hasil yang mengembirakan.

Taufik Bertam said...

Allahu akbar! Allahu akbar! Allahu akbar! Wa lillahil hamd! Suara tetap serupa macam dulu. Rasanya TGUH dah sihat byk dah. Harap result esok memungkinkan kepulangan dengan kejayaan.

DJ said...

Allahu Akbar. Alhamdulillah dapat dengar suara TGUH. Semuga cepat sembuh sepenuhnya dan perkembangan kesihatan sentiasa excellent. Alhamdulillah, TGUH lekas sembuh.

Hj Djusman Rasjidin dan isteri

Nora Zainal said...

Allahuakbar!!

azwan aka komeng said...

Subhanallah!Alhamdulillah!Allahuakbar!!!

Fauzan said...

Allahuakbar!!!!!

Fathi mek ros said...

A'kum wbt..
Alhamdulillah...ALLAHU AKBAR!!!!!
Huhu...bergenang..kelabu...blurring of vision..
YA ALLAH...Sesungguhnya tuan guru kami telah diuji...Diberi kasih sayang dan nikmatMU..
YA ALLAH..KAU ampunkanlah segala dosanya dan tingkatkanlah darjah keimanan dan kemuliannya..
Turut diuji adalah isterinya yang tercinta, anak - menantu ( samada d SF atau d
M'sia) cucu2 dan kaum keluarga....
YA ALLAH...KAU terimalah segala kesabaran dan pengorbanan mereka dan golongkanlah mereka sebagai hamba2MU yang soleh dan solehah...
Dengan ujian pada tuan guru kami juga... Mudah2an kami anak2 muridnya dan bwat kata wacheda 'adik beradik' dari keluarga yang besar juga mendapat tempiasan rahmat, keredhaan dan keampununMU YA ALLAH....
Huhuhu....

Bdw..mak sri, fathi n ijlal kirim salam...

Mehdi Zain said...

Alhamdulillah...dah nak balik!

Ijlal.. said...

Rindu kat ustaz.....

Ikmal Zaidi said...

Alhamdulillah 'ala al-Syifa' al-Tam....Terima kasih atas kiriman suara yang dinanti2.. Teringat ana pada tafsiran surah al-Insyirah..tercatat dlm byak tafsir:
ولن يغلب العسر يسرين
'Tidak akan mampu satu kesusahan dalam mengatasi dua kesenangan'...Narakum fi aqrabi waqt...

Munirah Hasan said...

Alhamdulillah.... Takbiiirrrr....

sham2009 said...

ALLAH HU AKBAR...ALLAH HU AKBAR....SYUKRAN ..ALHAMDULILLAH HI RABBIL A'LAMIN...

Pak Tam Ayie said...

Allahuakbar!!!

Masrifah Mastor said...

ALLAHUAKBAR!ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR! WALILLAHILHAMD !
ALHAMDULILLAHIROBBIL'ALAMIIN....SUBHANALLAH....

Setinggi-tinggi pujian dan kesyukuran kehadhrat ALLAH SWT dan sebanyak-banyak selawat dan salam kepada Rasul junjungan Nabi Muhammad SAW. Dengan limpahan rahmat dan nikmat Allah SWT dapat kami mendengar suara TGUH yang dihormati dan dikasihi.Dapat juga berhubung melalui blog yang murni ini yang menghubungkan suatu ukhuwwah islamiah dengan jalinan ramai individu menjadi sebuah keluarga yang besar.Mudah-mudahan kami disini juga mendapat rahmat dan keredhaan ALLAH. Ameen...

Semoga TGUH terus berterusan sihat,pulih,tiada masalah,bertenaga,bersemangat waja,panjang umur, murah rezeki dan diizinkan cepat pulang ke rumah di Bangi,Malaysia oleh ALLAH SWT dan dibenarkan serta disahkan oleh Doktor yang bertugas.

Semoga kondisi TGUH,KTG,ahli keluarga dan kami semua di sini di dalam keadaan yang baik,selamat sejahtera,ceria,gembira,bahagia, penuh kesyukuran sentiasa dilembayungi rahmat Ilahi serta dipermudahkan,dilancarkan, dipercepatkan semua urusan dan diselesaikan segala masalah dengan jayanya oleh ALLAH SWT.Ameen...Ameen...Allahumma Ameen....

Kami mengalu-alukan dan menanti kepulangan TGUH dan KTG dengan penuh kesyukuran dan kegembiraan.

ASSALAMU'ALAIKUMWAROHMATULLOHIWABAROKATUH...

Salam dari kami Masrifah Mastor,Yusoff Khalid Likin,anak-anak dan keluarga kepada TGUH sekeluarga.

Musliza said...

Subhanallah...Alhamdulillah....Allahuakbar!
Speechless, yet teary eyes...
Pengubat rindu kami!!!

Tq to TT and KTG

Anonymous said...

Alhamdulillah dapat kami dengar suara tok guru. Ustaz, please don't thank us. You deserve more than our doas after what you have taught and shared with us. Moga diberikan kesembuhan yang segera agar kami semua dapat bertemu ustaz sekeluarga. Moga Allah permudahkan segalanya.....

rini roslina amir said...

AllahuAkbar Allahuakbar AllahuAkbar!

Alhamdulillah.....moga Tuan Guru segera sembuh dan esok diberi berita yang cukup baik buat semua...Syabas pada cik TT dan KTG. :-)

Anonymous said...

Alhamdulillah summa alhamdulillah....semoga semua diberi kesihatan & kekuatan, amin


Drp
Akmal Puteh
Bandar Baru Bangi

Badrul Haliza said...

Alhamdulillah.. banyak mutiara yang dapat kami kutip dari pesanan TGUH ini. Terima kasih Dekna dan seluruh kontinjen TG yang berusaha membawa suara TGUH ke pendengaran kami. Pesanan TGUH ini kami semat di hati, terutama ujian hidup yang perlu diterima oleh setiap insan.

Kami doakan TGUH dan seluruh warga KTG dinaikkan darjat dengan ujian ini. Semoga TGUH sentiasa di bawah payung kasih sayang Allah. Semoga appointment esok membuahkan hasil yang baik...

Anonymous said...

:-) (speechless mode)
kristi

Razita (ibu) said...

Allah hu Akbar !!

Azhar said...

Allahu Akbar!! 3x

Azhar said...

Allahu Akbar!! 3x

Anonymous said...

Alhamdulillah..
syukur sangat2...Allahuakbar..
mudahan Allah permudahkan segala urusan..
semoga paklang dapat pulang dengan selamatnya..
dan dengan kesembuhan yg lebih cepat..aminn..
aiseh..wa timah suh ulang rakaman suara 2-3 kali nih..tak pueh dengaq paklang cakap..
salam buat paklang dan semua KTG
ikhlas dari Wa timah n the geng.

Anonymous said...

Alhamdulillah..
syukur sangat2...Allahuakbar..
mudahan Allah permudahkan segala urusan..
semoga paklang dapat pulang dengan selamatnya..
dan dengan kesembuhan yg lebih cepat..aminn..
aiseh..wa timah suh ulang rakaman suara 2-3 kali nih..tak pueh dengaq paklang cakap..
salam buat paklang dan semua KTG
ikhlas dari Wa timah n the geng.

Azrin Naim said...

Allahuakbar! (kalimah takbir di akhir ucapan tu buat saya tersenyum :)

Rindunya nak dengar kuliah Tassawwur Islam TGUH di Masjid Shah Alam.

Tapi, dapat dengar mini tazkirah yang ni pun dah cukup. Alhamdulillah.

amad bangi, Malaysia said...

TAKBIRRRRRRRR...ALLAHUAKBAR...
:)

Mahat said...

ALLAHU AKBAR
Ya Allah, Panjangkanlah Umur Tuan Guruku, berikanlah kesembuhan dan kesihatan yang berpanjangan...
Kami sangat rindu untuk berjumpa dengannya..Engkau makbulkanlah permohonan kami ini. Berikanlah kesabaran kepada kami untuk menanti-nanti harinya nanti..

ustaz alawi said...

alhamdulillah, penantian yang akan kunjung tiba, insu=yallah,
selamat kembali tuanguru serta KTG

Anonymous said...

Allahu Akbar!
Syafakallah TGUH .

ardzulna said...

Allahuakbar !Allahuakbar !Allahuakbar !Semoga Allah SWT memberi kekuatan kepada Tuan Guru, untuk terus mendidik ummah seterusnya bersama jamaah Islam memimpin mereka menuju keredhaanNya ....Allahuakbar !

Noraishah said...

Alhamdulillah....syukur alhamdulillah.
Saya yakin ramai akan merasa seperti apa saya rasai sekarang, nikmat kurniaan Illahi.hati terasa girang dan bahagia mendengar suara TGUHD.Terima kasih byk atas usaha KTG utk menyampai segala macam bentuk berita kpd kami di tanah air.Saudaraku sekelian teruskan berdoa, sama2 kita memohon dan terus memohon kpd Pencipta Sekian Alam..... agar TGUHD dan KTG sentiasa mndapat keberkatan Illahi.amin.

Anonymous said...

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!Sungguh besar nikmat Mu kepada kami semua...

Ustaz, suara ustaz agak lemah di peringkat awal tetapi perlahan-lahan momentum biasa membayangkan kesembuhan kedengaran di hujung percakapan...

Kami akan tetap mendoakan keselamatan dan kesejahteraan ustaz sekeluarga...

Salam,

Nani + Noor Malla dan anak-anak
Bandar Baru Bangi

~ nora said...

:)

Yusoff Bachek said...

Alhamdulillah. Semoga Allah SWT memudahkan urusan kesembuhan Tuan Guru dan memudahkan segala urusan keluarganya yang tercinta. Amin

Alang Beseri said...

seronok + sebak + sayu dengar sora paklang.. mak tak tau lagi nih. ptg sat g nk tunjuk kat mak. pasti mak meleleh air mata pulak. Hari tu mak dgr sora paklang pun mak dah meleleh air mata seronok.kami terus berdoa utk paklang dan ktg di san francisco.

Anonymous said...

abih kena marah semua line internet. patutlah... ada sesuatu yang hendak sgt didengarnya. dia tak kasik komen apa2 kerana... dah berulangkali diulang2nya.. (seolah tengah kemaruk bercinta. adussss). insyaAllah...alhamdulllah dan insyaAllah... moga dipertemukan lagi. Sesungguhnya ya Allah... Kau maha memperkenan doa2 kami terhadp kesayangan kami TGUH.

abd malek n suria

farah hayana said...

Takbirrrr....Pak Lang sememangnya WIRA di hati kita semua..........

Junaidah Jun said...

Ya Allah, kami amat merindui Tuan Guru kami, TGUH...
Ya Allah, sihatkan beliau, berilah kesejahteraan padanya, berilah kekuatan dan kesabaran buatnya dan keluarganya jua.

Suatu kenikmatan, bila mendengar suara TGUH.. sangat sayu... Allahhu Akhbar

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com
Sponsored by Free Web Space